0 امتیاز
0 نفر

آموزش و پرورش ناشنوایان

روان شناسی، اصول و کاربردها

نوع اثر : کتاب

ناشر : سازمان سمت

نویسنده :

مترجم : فاطمه لشکری نژاد , بتول اخوی راد

قیمت نسخه چاپی : 4,400 تومان

تعداد صفحات نسخه چاپی : 285

رده بندی کنگره : HV2430‏‫‬‭/م8آ8 1388

رده بندی دیویی : 371/912

شماره کتابشناسی ملی : 1136158

شابک : 9789645302120

سال نشر : 1388

کد گروه پژوهشی : 20

کد کتاب : 1136

برچسب ها: روانشناسی

خلاصه اثر

کتاب (نسخه کاغذی)

4,400 تومان

تعداد صفحات نسخه چاپی : 300

سال نشر : 1391

نوع جلد : شومیز

قطع : وزیری

کد یکتا : 31136

نوبت چاپ : 3

تیراژ : 500

کتاب دیجیتال

2,200 تومان

حجم : 2.2 مگا بایت

تعداد صفحات نسخه دیجیتال : 299

توجه: این کتاب فقط از طریق گوشی های هوشمند مجهز به سیستم عامل اندروید و iOS و در نرم افزار کتابخوان سمت قابل مطالعه است.

موضوعات

فهرست

مقدمه مترجمان
فصل اول: نظری اجمالی به آموزش و پرورش ناشنوایان
مقدمه
تأثیر آموزش همگانی
تعریف اصطلاحات
تعاریف ساده کلی
تعاریف مرتبط با سن آغاز ناشنوایی
شیوه های برقراری رابطه و روشهای آموزشی
برنامه ها و خدمات آموزشی
سمت گیری های آموزش ویژه
قانون عمومی 94 - 142: قانون 1975 مربوط به آموزش تمام کودکان معلول
سایر مدارس جایگزین
الگوهای جایگزینی در مدارس، 1974-1994
اقلیت های قومی
جامعه ناشنوایان
تأثیر تنوع
خلاصه
فصل دوم: ناشنوایی: علت ها، پیشگیری و درمان
مقدمه
پژوهش های اولیه درباره سبب شناسی
مسائل اولیه وراثت و ناشنوایی
خویشاوندی
ازدواج در بین ناشنوایان
علت های شناخته شده جدید ناشنوایی
ناشنوایی ارثی دوران کودکی
سرخجه مادرزادی
ناسازگاری خونی مادر جنین
مننژیت
تولد زودرس
عفونت مادرزادی سیتومگالو ویروس (CMV)
پیشرفت ها و طرح های کنونی
کاشت حلزون
خلاصه
فصل سوم: افراد ناشنوا و نقص های مضاعف
مقدمه
تغییر اصطلاحات
براوردهای شیوع ناشنوایی
ناتوانی های آموزشی مهم و شناسایی شده در افراد ناشنوا
عقب ماندگی ذهنی
نابینایی
مشکلات ویژه رفتاری و یادگیری
روحیه معلم
شیوه های برقراری ارتباط
آسیبهای خفیف
ناشنوایی و بینایی
آموزش بزرگسالانی که پیشرفت های تحصیلی پایینی دارند
خلاصه
فصل چهارم: ناشنوایی و کنش وری شناختی
مقدمه
تحول تفکر و زبان
تفکر و زبان
نسبیت زبان شناختی
دیدگاههای قرن نوزدهم درباره ناشنوایی و تفکر
ارزیابی توانایی های شناختی
مرحله اول: ناشنوا به عنوان موجودی کهتر
مرحله دوم: ناشنوا به عنوان موجودی عینی (یا عینی تگرا)
مرحله سوم: ناشنوا به عنوان فردی با هوش طبیعی و بهنجار
رابطه تفکر، زبان و ناشنوایی
پیشرفتهای اخیر
خلاصه
فصل پنجم: ناشنوایی و همسازی اجتماعی عاطفی
مقدمه
محدودیت های پژوهش در قلمرو تحول اجتماعی عاطفی ناشنوایان
پژوهش در زمینه ویژگی های شخصیتی ناشنوایان
خودپنداره
تأسیس خدمات روان پزشکی و بهداشت روانی برای ناشنوایان
تسهیل تحول بهینه
مشاوره گروهی و استفاده از رابط ها
خلاصه
فصل ششم: خانواده های دارای اعضای ناشنوا: روابط بین فردی، از تشخیص ...
مقدمه
تأثیر کودک ناشنوا بر خانواده
دوره های تنیدگی
تشخیص فقدان ناشنوایی
ورود به مدرسه رسمی
آغاز دوره نوجوانی
بزرگسالی
تسهیل رشد و تحول بهینه
نیاز به داده های مشاهده ای در موقعیت های طبیعی
خانواده های کودکان ناشنوا
خلاصه
پیوست ها
پیوست: مقدمه ای بر آموزش و پرورش ناشنوایان در ایران
پیوست: الفبای دستی فارسی ناشنوایان، اعداد به زبان اشاره
منابع
منابع اینترنتی
واژه نامه

محصولات مشابه

بیشتر