× حساب کاربری تاریخچه سفارشات شارژ حساب افزایش اعتبار حساب با کارت شارژ کتابخانه من تراکنش های مالی کارت خرید خروج از حساب کاربری
5 / 5

رویکردهای نظری و عملی تدوین برنامه های درسی در آموزش عالی

ناشر: سازمان سمت

نویسنده: , ,

کنگره : LB2362‭‬ ‭/‮الف‬9‏‫‭ن63 1389

دیویی : 378/1990955

کتابشناسی ملی : 2‎0‎3‎5‎9‎2‎3

شابک : 9789645305923

سال نشر : 1389

کد گروه پژوهشی : 31

کد کتاب : 1455

صفحات کتاب : 320

برچسب ها:

خلاصه اثر

آشنایی استادان دانشگاه ها با فرایند طراحی و اجرای برنامه درسی از عوامل مهم موفقیت آنان در تعلیم و تربیت دانشجویان محسوب می گردد. اهمیت این موضوع در سال های اخیر که مشارکت اعضاء هیئت علمی در تدوین و بازنگری برنامه های درسی امکان پذیر شده است دو چندان می گردد. نوشته حاضر با هدف ارائه راهبردهای نظری و عملی در طراحی و اجرای برنامه های درسی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی تدوین شده است.

در این کتاب روند تدوین و بازنگری برنامه های درسی در دانشگاه های کشور و الزام ها و آسیب های آن مورد بررسی قرار گرفته است. علاوه بر آن، تلاش شده است تا تجارب مفید کشورهایی که در این زمینه ها اقدام های ارزشمندی انجام داده اند مورد استفاده قرار گیرد.

کتاب الکترونیکی

84,700 تومان

حجم : 2.5 مگا بایت

توجه: این کتاب فقط از طریق گوشی های هوشمند مجهز به سیستم عامل اندروید و در نرم افزار کتابخوان سمت قابل مطالعه است.

تعداد صفحات نسخه دیجیتال : 308

موضوعات

فهرست

پیشگفتار
فصل اول: مفهوم برنامه درسی
فصل دوم: گذشته، حال و آینده برنامه درسی در دانشگاه
فصل سوم: باورها، ارزش ها و ایدئولوژی ها در طراحی درس و دوره آموزشی
فصل چهارم: ساختار دوره های مطالعاتی یا برنامه های درسی
فصل پنجم: رویکرد سیستمی در بازنگری و تدوین برنامه درسی
فصل ششم: ترسیم برنامه درسی ایدئال و انطباق آن با واقعیت
فصل هفتم: ملاحظات اساسی در برنامه ریزی درسی
فصل هشتم: دستورالعمل های کاربردی برای تدوین یا بازنگری درس
فصل نهم: تهیه و تدوین فهرست رئوس مطالب
فصل دهم: شمارش معکوس برای فراه مسازی درس
فصل یازدهم: اولین روز کلاس
منابع
واژه نامه

محصولات مشابه

بیشتر

نظرات