× public_lbl_my_posts آثار من shop_lbl_channels public_lbl_profile_dropdown_edit خروج از حساب کاربری
5 امتیاز
1 نفر

چشم کارگردان

درس نامه ای جامع برای کارگردانان و بازیگران

ناشر : سازمان سمت

نویسنده :

مترجم : صمد چینی فروشان

قیمت نسخه چاپی : 40,000 تومان

صفحات کتاب : 447

کنگره : PN۲۰۵۳

دیویی : ۷۹۲/۰۲۳۳

کتابشناسی ملی : 5680984

شابک : 9786000206932

سال نشر : 1398

کد کتاب : 2251

برچسب ها: هنر

خلاصه اثر

آیا کلاسی که به آموزش نحوه اجرای تئاتر اختصاص دارد، ممکن است هم الهام بخش باشد و هم آموزنده؟ چشم کارگردان که کتابی است جامع درباره کارگردانی و بازیگری، به این پرسش پاسخ مثبت می دهد. به جرئت می توان گفت که دانشجویان آن را به عنوان منبعی شغلی و حرفه ای در تمام عمر حفظ خواهند کرد. با آن که این کتاب رویکردی درون نگر و فردبنیان دارد، اما بر نیم قرن تجربه آموزش و کارگردانی استوار است.

از نظر آهارت، تئاتر ابزار کارآمد و مؤثری است برای مواجهه زنده ملت ها با تاریخ و فرهنگ گذشته و حال، ارزش های معنوی، واقعیت ها و حقایق زندگی، و گسترش همه جانبه تفاهم و درک متقابل. در اینجا خواننده با کتابی درباره اجرای تئاتر مواجه است که او را با همه لایه های آفرینش تئاتر، تئاتری همواره به یادماندنی، درگیر می کند.

کتاب چشم کارگردان چیزی بیش از چگونگی کار کارگردان است، چرا که در عین حال روایتی است درباره نحوه کاوشگری و انکشاف هنری. از نظر تجربی به ما می آموزد که چگونه تخیل های لَخت و سنگین را در یک گروهِ سرزنده و کاملاً درگیر به حرکت و پویش واداریم.

این کتاب درسنامه جامعی است برای استفاده در تمامی سطوح آموزشی، شامل هفت فصل، به همراه چکیده و تمرین های مربوط، و تمامی دانشجویان کارگردانی و بازیگری آن را سودمند و قابل اقتباس خواهند یافت. نیز آن را به همه مربیان و استادان برجسته تئاتر، به عنوان متنی که همیشه در انتظارش بودند، توصیه می کنیم.

کتاب الکترونیکی

20,000 تومان

حجم : 4.4 مگا بایت

تعداد صفحات نسخه دیجیتال : 1

توجه: این کتاب فقط از طریق گوشی های هوشمند مجهز به سیستم عامل اندروید و در نرم افزار کتابخوان سمت قابل مطالعه است.

نسخه فیزیکی

40,000 تومان

موضوعات

فهرست

پیشگفتار
مقدمه
بخش اول: مبانی: آماده سازی های اولیه
فصل اول: گام نخست: ا ندیشه هایی درباره تئاتر و زندگی
فصل دوم: طبیعت تئاتر
فصل سوم: نقش کارگردان: از کجا باید شروع کرد؟
فصل چهارم: تشخیص کنش دراماتیک
بخش دوم: تمرین: فرصتی برای تجربه اندوزی
فصل پنجم: ورود به جهان نمایشنامه
فصل ششم: نگرش یا جهان بینی: کلید ورود به جهان نمایش
فصل هفتم: آن کلمات قدرتمند
فصل هشتم: کارهایی که انجام می دهیم
فصل نهم: این مکان شگفت انگیز
فصل دهم: ریتم تمرین
بخش سوم: تحلیل متن: نقشه راه تمرین
فصل یازدهم: تحلیل، کشف و تصاویر ذهنی
فصل دوازدهم: واحد تمرین
فصل سیزدهم: ریتم های زندگی و تنظیم ریتم نمایش
فصل چهاردهم: گزاره مفهومی
بخش چهارم: سبک و به اشتراک گذاردن دیدگاه ها
فصل پانزدهم: مقدمه ای بر سبک
فصل شانزدهم: سبک و فرایند خلاق
فصل هفدهم: تئاتر و سبک
فصل هجدهم: تئاتر آیینی و تئاتر مذهبی
فصل نوزدهم: چالش های فریبنده کمدی
فصل بیستم: کمدی: فوت و فن ها
فصل بیست و یکم: انتخاب الگوها از میان برچسب ها
بخش پنجم: کار کردن با اعضای گروه
فصل بیست و دوم: برقرار کردن ارتباط با بازیگرها
فصل بیست و سوم: به خاطر سپردن: نخستین حلقه از حلقه های پنج گانه
فصل بیست و چهارم: چهار حلقۀ طلایی دیگر: احساس کردن، پروردن، سوار نقش شدن، بازی نقش
فصل بیست و پنجم: کار کردن با نمایشنامه نویسان، طراحان و دیگران
بخش ششم: کارگردان و فضای تئاتری
فصل بیست و ششم: فضای تئاتری: مکانی برای مواجهۀ بازیگر و تماشاگر
فصل بیست و هفتم: نحوه مواجهۀ کارگردان با فضا
فصل بیست و هشتم: طراحی در فضا: تقسیم مسئولیت ها
فصل بیست و نهم: دستورالعمل هایی برای ترکیب بندی حرکتی
فصل سی ام: ترکیب بندی حرکتی: عدسی هایی برای تماشا
فصل سی و یکم: ترکیب بندی حرکتی: تصویر جامع تر
بخش هفتم: تصویر کلی
فصل سی و دوم: از صحنه ها تا نمایشنامه ها
فصل سی و سوم: پیشرفت تمرین
فصل سی و چهارم: منتقد و کارگردان
فصل سی و پنجم: معجزه ها، مبانی و تغییرات
در باره نویسنده

محصولات مشابه

بیشتر