× public_lbl_my_posts آثار من shop_lbl_channels public_lbl_profile_dropdown_edit خروج از حساب کاربری
0 امتیاز
0 نفر

مبانی و اصول برنامه ریزی درسی

ناشر : سازمان سمت

نویسنده :

قیمت نسخه چاپی : 21,000 تومان

صفحات کتاب : 232

کنگره : LB۲۸۰۶/۱۵

دیویی : ۳۷۵/۰۰۱

کتابشناسی ملی : 5808296

شابک : 9786000207083

سال نشر : 1398

کد کتاب : 2262

برچسب ها: علوم تربیتی

خلاصه اثر

برنامه ریزی درسی به منزله یک حوزه تخصصی با تکیه بر مبانی فلسفی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، روان شناختی، علمی و دینی تدوین می شود. برنامه ریزان برای تحقق اهدافشان از رویکردهای مختلف از جمله رویکرد تلفیقی بهره می گیرند.

در فرایند برنامه ریزی درسی، کار با مطالعه و پژوهش (بررسی محیط که نوعی ارزشیابی تشخیصی است) آغاز و به ارزشیابی توأم با تحقیق ختم می شود. ارزشیابی بر جمع آوری و تحلیل اطلاعات محیط بیرونی و درونی به منظور تعیین کمیت و کیفیت برنامه درسی تأکید دارد و از الگوهای معینی پیروی می کند.

برای اجرای درست نظام ارزشیابی بهتر است خطاهای متداول شناسایی و برای کاهش آن ها اقدام شود. در این زمینه می توان اقدامات متفاوتی انجام داد؛ از جمله: ارزشیابی به صورت تیمی و مستمر، جمع آوری اطلاعات از منابع مختلف و مشخص کردن ملاک های ارزیابی.

کتاب الکترونیکی

10,500 تومان

حجم : 2.3 مگا بایت

تعداد صفحات نسخه دیجیتال : 232

توجه: این کتاب فقط از طریق گوشی های هوشمند مجهز به سیستم عامل اندروید و در نرم افزار کتابخوان سمت قابل مطالعه است.

کتاب چاپی

21,000 تومان

موضوعات

فهرست

پیشگفتار
فصل اول: مفهوم شناسی برنامه درسی
فصل دوم: تاریخچه برنامه ریزی درسی
فصل سوم: مبانی برنامه ریزی درسی
فصل چهارم: رویکردهای برنامه درسی
فصل پنجم: تلفیق: رویکرد جدید برنامه درسی
فصل ششم: فرایند برنامه ریزی درسی
فصل هفتم: ارزیابی برنامه درسی
فصل هشتم: سند برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران
منایع
واژه نامه

محصولات مشابه

بیشتر