× حساب کاربری تاریخچه سفارشات شارژ حساب افزایش اعتبار حساب با کارت شارژ کتابخانه من تراکنش های مالی کارت خرید خروج از حساب کاربری
7 / 4.4

برنامه درسی در دوره تحصیلی متوسطه

ویژه دانشجویان تحصیلات تکمیلی

ناشر : سازمان سمت

نویسنده :

صفحات کتاب : 248

کنگره : LB2806/15

دیویی : 375/001

کتابشناسی ملی : 5955952

شابک : 9786000207458‬

سال نشر : 1398

شابک دیجیتال : 978-600-02-2067-9

کد کتاب : 2289

برچسب ها: علوم تربیتی

خلاصه اثر

تعلیم و تربیت به مثابه سفری است که در آن مراحل و منازل مختلف طی می شود تا مسافر این راه یعنی یادگیرنده به مقصد برسد. مقصد نهایی، تحقق هدف های کلی آموزش و پرورش است که در پرتو اهداف و آرمان های نظام جمهوری اسلامی ایران تدوین یافته و پیش روی همه طرّاحان برنامه درسی قرار گرفته است.

دوره تحصیلی آموزش و پرورش متوسطه یکی از منازل بین راه این سفر و از جهتی مهم ترین آنهاست، زیرا در این مرحله، دانش آموز در چهارراه زندگی قرار می گیرد: نخستین راه نیازها و تمایلات خود اوست که نمی توان نادیده گرفت؛ راه دوم انتظارات جامعه است که رابطه حق و تکلیف بین فرد و جامعه را تعیین می کند؛ راه سوم آینده شغلی و حرفه ای است که در همین دوره تحصیلی باید جهت دهی شود و راه چهارم دنیای علم و تخصص است که در رشته تحصیلی و دروس مختلف دانش آموز بروز و ظهور می یابد.

در دوره تحصیلی آموزش متوسطه باید توانایی های لازم برای عبور از چهارراه زندگی تقویت و شهروند مفید تربیت شود.

کتاب‌الکترونیکی

11,000 تومان

حجم : 3.3 مگا بایت

توجه: این کتاب فقط از طریق گوشی های هوشمند مجهز به سیستم عامل اندروید و در نرم افزار کتابخوان سمت قابل مطالعه است.

افزودن به سبد خرید

تعداد صفحات نسخه دیجیتال : 256

کتاب چاپی

22,000 تومان

افزودن به سبد خرید

وزن : 370

موضوعات

فهرست

مقدمه
فصل اول: اهمیت و جایگاه آموزش متوسطه در نظام آموزشی
فصل دوم: آموزش متوسطه در ایران
فصل سوم: مسائل و مواضع متعارض در برنامه درسی متوسطه
فصل چهارم: رویکردهای متداول برنامه ریزی درسی دورۀ متوسطه
فصل پنجم: مبانی فلسفی برنامه درسی متوسطه
فصل ششم: مبانی اجتماعی برنامه درسی متوسطه
فصل هفتم: مبانی اقتصادی برنامه درسی متوسطه
فصل هشتم: مبانی روا نشناسی برنامه درسی متوسطه
فصل نهم: تعاریف برنامه درسی و نقد آنها
فصل دهم: هدف های برنامه درسی دورۀ متوسطه
فصل یازدهم: انتخاب و سازماندهی محتوا
فصل دوازدهم: روش تدریس
فصل سیزدهم: ویژگیهای معلم دورۀ متوسطه
فصل چهاردهم: ارزشیابی در برنامه درسی دورۀ متوسطه
فصل پانزدهم: محیط یادگیری
فصل شانزدهم: فضای آموزش
منابع

محصولات مشابه

بیشتر

نظرات