× حساب المستخدم profile_lbl_orders_history شحن الحساب زيادة رصيد الحساب عن طريق بطاقة الشحن مكتبتي عمليات مالية بطاقة الشراء الخروج من الحساب
8 / 3.4

گوست لایت

راهنمای مقدماتی برای دراماتورژی

دار نشر: سازمان سمت

كاتب:

مترجم: نرگس یزدی

عدد الصفحات المطبوعة : 308

الکونغرس : PN2053‫‭/چ8گ9 1394

دیوی العشری : 792/023

عدد المراجع الوطنية : 3981167

ISBN : 9786000201975

سنة النشر : 1394

كود المجموعة البحثية : 37

شابک دیجیتال : 978-600-02-0786-1

کد کتاب : 1923

كلمات دليلية:

ملخص الكتاب

مایکل چمرز در گوست لایت پاسخهای مفید و جذابی برای پرسشهای گیج کننده ای چون «دراماتوژی دقیقاً چیست، و دراماتورژ چه کاری انجام می دهد؟» فراهم می کند. به زعم چمرز، دراماتورژها دانشمندان جهان تئاترند. مسئولیت مقدماتی آنها جستجوی امکانات خلاق در هر یک از مراحل تولید است، از گزینش نمایشنامه گرفته تا طراحی لباس و نیز بررسی گزینه های متعدد و یافتن راههایی برای تبدیل آن دانش به ایده های سودمند. اگر بگوییم دراماتورژها از دانشی جامع الاطراف برخوردارند، باز هم حق مطلب را ادا نکرده ایم. افرادی که این حرفه را بر می گزینند علاوه بر حساسیت زیبایی شناختی و دانشی مبسوط از تاریخ تئاتر، فعالیتهای تئاتری، تاریخ جهان، و نظریه انتقادی، باید قادر باشند با تک تک اعضای گروه مسئولان امور اجرایی تئاتر تعامل و مشارکت خلاق داشته باشند.      کتاب چمرز ساختاری آموزشی و درسی دارد و هر فصل با مجموعه ای از تمرینهای عملی خاتمه می یابد که خواننده را به تمرین و کار عملی دعوت می کند. دراماتورژی مهارتی ضروری برای همه فعالان تئاتر است، به همین دلیل وجود این کتاب در همه کتابخانه های تئاتری ارزشمند خواهد بود.

کتاب الکترونی

89,100 75,735 payment_lbl_currency_toman

حجم : 1.4 ميغا البايت

تنبيه: يمكن استخدام هذا الملف عن طريق البرمجيات التي تبث فراكتاب فقط

تعداد صفحات نسخه دیجیتال : 299

موضوعات

قائمة

سخن «سمت»
مقدمة مؤلف بر ترجمه فارسی گوست لایت
مقدمه مترجم
پیشگفتار
بخش اول: فلسفه
فصل اول دراماتورژ کیست؟
طرح پرسش
چه افرادی دراماتورژ می شوند؟
مسیرهای منشعب و گوست لایتها
فصل دوم :تاریخمندسازی دراماتورژی
خاستگاهها
دراماتورژی در تاریخ
تمرینها
فصل سوم: بازیهای قدرت
درام به مثابه دیالکتیک
چکیده های نظری
تمرینها
بخش دوم: تحلیل
فصل چهارم: شیوه دوازده مرحله ای تحلیل متن
مراحل
تمرینها
فصل پنجم: کارایی بر فرم مقدم است
کمدی
اوویدی (اپیزودیک)
بحران متکثر
تمرینها
فصل ششم: چرا این نمایشنامه در این زمان؟
انجام پژوهش مقدماتی (و یک هشدار!
نگارش تاریخچه تولید
نگارش یک نقد اجرا
تمرینها
بخش سوم: عمل
فصل هفتم: نمایشنامه های جدید
فعالیت با نمایشنامه نویسان: تشکیل اتحاد
حفظ مرزها
تئاتر ابداعی
تئاتر مستند
اقتباس
تمرینها
فصل هشتم: کمپانی
همکاری با کارگردان هنری
بیانیه های مرتبط با رسالت تئاتر
بازنمایی در تمرین نمایش
گزینش فصل
تهیه پرونده
همکاری با کارگردان
همکاری با طراحان
همکاری با بازیگران
ستون فرعی: آداب و مقررات جلسات تمرین نمایش
دورخوانی
تمرینها
فصل نهم: مخاطبان
خط مقدم
تبلیغات
آموزش
مطالب بروشور
نمایشگاههای سالن انتظار
پیش نمایشها و جلسات گفتگوی پس از اجرا
بلاگها
تمرینها
ضمیمه ها ضمیمه الف: کتاب موردی
ضمیمه ب: کتابخانه دراماتورژ
ضمیمه ج: جوامعی که برای دراماتورژها جذابیت دارند
ضمیمه د: نشریات و گاهنامه ها
ضمیمه ه‍ : دستیابی به متون آنلاین به زبان اصلی
ضمیمه و: مجموعه نمایشنامه های پیشنهادی
نمایه

منتجات مماثلة

أكثر

آراء