5 امتیاز
2 نفر

مدیریت آموزشی

نظریه، تحقیق و کاربرد

نوع اثر : کتاب

ناشر : سازمان سمت

نویسنده : ,

مترجم : نادر سلیمانی , محمود سفری , مرتضی نظری

قیمت نسخه چاپی : 35,000 تومان

تعداد صفحات نسخه چاپی : 768

رده بندی کنگره : ‫‬‭LB2805‫‭/ھ93م4 1394

رده بندی دیویی : ‫‬‭371/200973

شماره کتابشناسی ملی : 4031623

شابک : 9786000202149

سال نشر : 1394

کد گروه پژوهشی : 31

کد کتاب : 1932

برچسب ها: علوم تربیتی

خلاصه اثر

تصمیمات و اقدامات مدیران آموزشی زمانی نظام یافته، متفکرانه و اثربخش ترند که براساس نظریات و نتایج تحقیقات اصولی پایه ریزی شوند. کتاب حاضر ضمن معرفی و تحلیل مفاهیم، اصول، نظریه ها و نتایج تحقیقات جدید مدیریت آموزشی، زمینه های کاربرد آنها را نیز در سازمانهای آموزشی فراهم کرده است. مؤلفان ابتدا به مرور دقیق و عمیق سیر تفکر و تاریخچه نظریات سازمانی پرداخته اند و سپس با پذیرش این فرض اساسی که مدل سیستمی- اجتماعی باز یک چهارچوب مفهومی واقع بینانه و مفید برای تحلیل نظری و عملی کار مدارس است، نظریه ها و تحقیقات جدید مدیریت آموزشی را برای تبیین مؤلفه های کلیدی مدرسه به عنوان یک سیستم اجتماعی (افراد، ساختار، فرهنگ، قدرت و سیاست، هسته فنی، اثربخشی و محیط خارجی) از یک سو و فرایندهای اصلی مدیریت مدرسه (ارتباطات، تصمیم گیری و رهبری) از سوی دیگر در یک ارتباط منطقی ترکیب و در چهارده فصل مطرح کرده اند. خواندن این کتاب به همه استادان و محققان حوزه سازمان و مدیریت، دست اندرکاران آموزش و پرورش (مسئولان مناطق و نواحی، مدیران مدارس، معاونان، مشاوران، راهنمایان تعلیماتی و معلمان) و کلیه دانشجویان رشته علوم رفتاری به ویژه دانشجویان و دانش پژوهان مدیریت آموزشی توصیه می شود.

کتاب دیجیتال

13,500 تومان

حجم : 8.4 مگا بایت

تعداد صفحات نسخه دیجیتال : 788

کاربر گرامی، برای مطالعه این کتاب ابتدا می بایست نرم افزار کتابخوان انتشارات سمت را دانلود و نصب نمایید.جهت دریافت بر روی لینک زیر کلیک کنید.
دریافت نسخه iOS دانلود نسخه اندروید

کتاب (نسخه کاغذی)

35,000 تومان

تعداد صفحات نسخه چاپی : 787

سال نشر : 1395

نوع جلد : شومیز

قطع : وزیری

کد یکتا : 21932

نوبت چاپ : 2

تیراژ : 1000

موضوعات

فهرست

مقدمه مترجمان
دیباچه
فصل اول : مدرسه به مثابه سیستمی اجتماعی
فصل دوم : یادگیری و تدریس هسته فنی
فصل سوم : ساختار در مدارس
فصل چهارم : افراد در مدارس
فصل پنجم : فرهنگ سازمانی در مدارس
فصل ششم : جو سازمانی مدارس
فصل هفتم : قدرت و سیاست در مدارس
فصل هشتم : محیط های بیرونی و پاسخگویی مدارس
فصل نهم : اثربخشی مدرسه
فصل دهم : تصمیم گیری در مدارس
فصل یازدهم : تصمیم گیری مشارکتی : توانمند سازی معلمان
فصل دوازدهم : ارتباط در مدارس
فصل سیزدهم : رهبری در مدارس
فصل چهاردهم : برای آخرین بار
فهرست منابع
نمایه موضوعی

محصولات مشابه

بیشتر