× public_lbl_my_posts My Contents shop_lbl_channels public_lbl_profile_dropdown_edit Logout
0 Score
0 Person

پژوهش و نگارش کتاب درسی

Publisher : سازمان سمت

Author :

Translator : شهروز مرادزاده , رامین گلشائی

Print version price : 14,500 Toman

Printed Page Count : 440

Congress Class : ‫‬‭LB3045/5‫‬‭/م9پ4 1393

Dewey Decimal Classification : 371/32

National Bibliography Number : 3611368

ISBN : 9786000200343

Publish Year : 1393

Research Group Code : 31

کد کتاب : 1805

Book summary

این کتاب برای مؤلفانی که قصد دارند کتاب درسی تألیف کنند، و برای افرادی که می خواهند تناسب یک کتاب درسی با مخاطبان ویژه اش را ارزیابی کنند، و نیز برای پژوهشگرانی که درباره کارآیی کتاب درسی تحقیق می کنند مفید خواهد بود. نگارنده در پی بررسی بیش از 500 منبع مرتبط با حوزه کتاب درسی، و نیز بر مبنای مطالعات آزمایش محور خود، دو هدف را در نگارش این کتاب مدّنظر دارد: 1) مرور پژوهشهای مربوط به کتاب درسی، و 2) ارائه پیشنهادهایی به مؤلفان و ویراستاران کتاب درسی برای تألیف کتاب درسی مفید. بخش اول کتاب درباره روشهای ارزیابی کتاب درسی است. در این روشها از آزمایش، آراءِ کارشناسان، و تحلیل متن استفاده می شود. بخش دوم با قواعد واضح نویسی آغاز می شود و سایر موضوعات مهم آن عبارت اند از: امکان افزایش رغبت دانشجویان به کتاب درسی، ویژگیهای شکلهای مؤثر در کتاب درسی، رابطه شکل با متن، و جنبه های ارزش سازانه کتاب درسی. کتابهای درسی در تکوین نگرش دانش آموزان به مردم، و در شکل گیری اهداف و اعتماد به نفس دانش آموزان نقش دارند. بدین ترتیب، کتابهای درسی بر سرنوشت جوانان اثر می گذارند، پس شایسته است که مورد نظارت دقیق جامعه باشند.

PDF

7,500 Toman

Volume : 35.6 M Byte

Ebook Page Count : 457

Notice: This file is usable only on SAMT bookreader application

Printed Book

12,500 Toman

Printed Page Count : 456

Publish Year : 1394

نوع جلد : شومیز

قطع : وزیری

کد یکتا : 21805

نوبت چاپ : 2

تیراژ : 500