5 Score
1 Person

اقتصاد خرد(جلد سوم)

تحلیل رفتارهای اقتصادی در چارچوب اسلامی

Content Type : Book

Publisher : سازمان سمت

Author :

Book collection : اقتصاد خرد

Print version price : 13,500 Toman

Printed Page Count : 389

Congress Classification : BP230/2‫‭/ع4‮الف6‬7 1394

Dewey Decimal Classification : 297/4833

National Bibliography Number : 3860692

ISBN : 9786000201593

Publish Year : 1394

Research Group Code : 6

کد کتاب : 1901

Book summary

این نوشتار تحلیل رفتارهای اقتصادی در چارچوب دین است و با واقعیت گرفتن دین، در زمینه رفتارهای تولید، مصرف و کار با اثرپذیری از ایمان و آموزه های دینی به رشته تحریر در آمده است و به همین دلیل کتابی بی همتا در موضوع اقتصاد خُرد با رویکرد اسلامی به شمار می رود. بنا به گفته نویسنده، این کتاب بخشی از یافته های پژوهشی و نظریه پردازیهایی است که در آنها کوشش شده است به گونه ای نظام مند اثر ایمان و باورهای دینی بر رفتارهای اقتصادی تبیین شود. او در مقدمه اثر تأکید می کند: «در این کتاب در پی آن نیستیم که بگوییم کدام انسان و رفتار او خوب یا بد است، بلکه در پی آن هستیم که بگوییم انسانها چگونه هستند و چگونه ایمان و دینداری بر رفتارهای اقتصادی آنها اثر می گذارد. هرچند ترویج دین بسیار با ارزش است، ولی این کتاب برای این منظور نوشته نشده است، بلکه تحلیلی علمی از رفتارهای اقتصادی در چارچوب دینی به دست می دهد». نویسنده امید دارد این کتاب گامی در راستای گسترش علم و اندیشه‌های علمی باشد و همچنین راهی برای شناخت بهتر رفتار انسانها و سیاستگذاریهای اندیشمندانه در جامعه انسانی و اسلامی بگشاید.

PDF

7,000 Toman

Volume : 2.6 M Byte

Ebook Page Count : 399

Dear user to read the book, you should first download and install the bookreader application. To receive the file click on the below link.
player_lbl_download_application_from_sibapp Download android version

Printed Book

13,500 Toman

Printed Page Count : 399

Publish Year : 1394

نوع جلد : شومیز

قطع : وزیری

کد یکتا : 11901

نوبت چاپ : 1

تیراژ : 1000

Subjects

Content

پیشگفتار
فصل اول: برخی واژگان پایه ای اقتصاد اسلامی
فصل دوم : پایه ها و پیش فرض های رفتارهای اقتصادی انسان
فصل سوم : رفتار مصرف کننده
فصل چهارم : اثر آموزه های اسلامی بر رفتار مصرف کننده
فصل پنجم : رفتار تولید کننده
فصل ششم : به کارگیری زمان برای کردارهای در راه خدا
فصل هفتم : بررسی تجربی اثر
پیوست ها
منابع
نمایه

Similar products

More