0 امتياز
0 شخص

جامعه ، کار و مشاغل

مروری بر مهارتهای اشتغال زا در بازار کاV

نوع الكتاب : كتاب

دار نشر : سازمان سمت

كاتب :

سعر الكتاب المطبوع : 1,950 تومان

عدد الصفحات المطبوعة : 178

تصنيف الكونغرس : ‫‬‭‬‭HT675‫‬‭‭/ص2ج2 1388

تصنيف ديوي العشري : ‫‬‭306/36‬‬

عدد المراجع الوطنية : 1174096

ISBN : 9789645302380

سنة النشر : 1388

كود المجموعة البحثية : 30

کد کتاب : 1159

كلمات دليلية: علوم اجتماعی

ملخص الكتاب

.

کتاب الکترونی

1,000 تومان

حجم : 1.0 ميغا البايت

عدد صفحات ايبوك : 145

کتاب مطبوع

1,950 تومان

عدد الصفحات المطبوعة : 188

سنة النشر : 1388

نوع جلد : شومیز

قطع : وزیری

کد یکتا : 21159

نوبت چاپ : 2

تیراژ : 1000

موضوعات

قائمة

مقدمه
فصل اول: ماهیت در حال تغییر جامعه و کار
نظریه فراصنعتی
انتقادات نظریة جامعة فراصنعتی
نظریه های مشتق شده از نظریة فراصنعتی
نظریة فرافوردیسم
قطبی شدن مهارتها
موضوع جهانی شدن
1- جنبه اقتصادی جهانی شدن
2- جنبه سیاسی جهانی شدن
3- جنبه فرهنگی جهانی شدن
مشکلات نظریه جهانی شدن
تأثیر فناوری بر جهانی شدن
اهمیت جهانی شدن در پیشرفت اقتصادی و ملی
موارد کاربردی جهانی شدن برای آموزش و برنامه ریزی آموزشی
فصل دوم: سرمایه انسانی و تقاضا برای مهارتهای اشتغال زا
مقدمه
روند توسعه مهارتها
مفهوم مهارت
یادگیری در زمینه های اجتماعی
1- نظریه مهارت
2- نظریه یادگیری موقعیتی
3- نظریه یادگیری توسعه ای
4- نظریه یادگیری تجربی
بررسی مهارتهای چهارگانه اشتغال زایی
1-علم چگونگی یادگیری
2- ارتباطات
3- مهارت تیمی و کار تیمی
4- مهارت حل مسئله
فصل سوم: تحولات اجتماعی و اقتصادی، مهارت آموزی، کار و اشتغال
مقدمه
بررسی دیدگاههای نظری
مهارتهای مورد نیاز بازار کار
بررسی تحولات اقتصادی، اجتماعی
1- ایجاد یک اقتصاد مبتنی بر خدمات
2- برتری اجتماعی حرفه ایها و تکنیسینها
3- برتری و تفوق دانش نظری
4-برنامه ریزی فناوری
5- ظهور فناوری هوشمند جدید
سازمان دهی کار در نظریه های فوردیسم و پُست فوردیسم
نقد نظریه فوردیسم
تحولات اقتصادی و اجتماعی و به کارگیری مفاهیم آن در عرضه نیروی کار
نتیجه گیری
فصل چهارم: تحولات آموزشهای مهارتی: از فوردیسم به طرف اقتصاد یادگیرنده
مقدمه
فصل چهارم: تحولات آموزشهای مهارتی: از فوردیسم به طرف اقتصاد یادگیرنده
مقدمه
مهارت آموزی در پارادایم صنعتی فوردیسم
1- مدل کار و اشتغال در پارادایم صنعتی فوردیسم
2- مدل تولید مهارت در پارادایم صنعتی فوردیسم
توجه به اقتصاد یادگیرنده
1- عوامل تغییر
2- اقتصاد یادگیرنده
نوآوری و انعطاف پذیری در سطح شرکت
1- نهاد اجتماعی نوآوری
2- نهاد فنی نوآوری
مفاهیم مختلف انعطاف پذیری در تعامل نظام آموزشهای مهارتی
آموزشهای مهارتی در اقتصاد یادگیرنده
1- یک منطق و عقلانیت جدید: از رویکرد تطبیق پذیری به اصل شکل دهی
2- تکمیل آموزش عمومی و آموزشهای مهارتی با توجه به نگاههای حرفه ای گسترده تر
3- قابلیت نفوذ پذیری و ماژولی سیستمهای آموزش مهارتی
4-یادگیری مداوم: یکپارچگی سیستمهای آموزش فنی و حرفه ای مقدماتی و آموزش مهارتی مستمر
5- هماهنگی رویه های آموزشهای مهارتی با سایر رویه های تأثیرگذار بر نحوه رفتار شرکت
6- اعتباربخشی یادگیری قبلی/ غیررسمی
نتیجه گیری
فصل پنجم: بررسی تجربیات کشورها در شکل گیری مهارتهای شغلی
مقدمه
مهارتهای اشتغال زا و استخدام
چرا مهارتهای اشتغال زایی در دنیای کنونی با اهمیت تلقی می شود؟
عوامل بنیادی توسعه مهارتها
1- تغییر تقاضاهای کار
2- تغییر محیطهای کار
3-تغییر نیازهای فردی در درون زمینه های جدید اشتغال
پیدایش مهارتهای عمومی در استرالیا
تحولات مهارتهای عمومی در جهان
ایالت متحده امریکا
کمیته دسترسی به مهارتهای ضروری (اسکن 2000)
کمیته نیروی کار قرن بیست و یکم
انگلستان
مهارتهای هسته ای
مهارتهای کلیدی
کانادا و مهارتهای اشتغال
مهارتهای ضروری
مهارتهای استخدامی پس از سال 2000
دیدگاههای حوزه های علمی پروژه
دیدگاه منابع انسانی
ابتکار استرالیاییها در شناسایی مهارتهای عمومی
هیئت تجاری استرالیا و اتاق بازرگانی و صنعتی استرالیاییها
نتیجه گیری
فصل ششم: مهارتهای مناسب اشتغال برای آینده، «مورد مطالعه : تجربة کشور استرالیا»
مقدمه
ایجاد مهارت و رشد اقتصادی
کارفرمایان و مهارتهای مناسب استخدام و اشتغال
تربیت و آموزش مهارتهای مناسب اشتغال
اصول کلی مهارتهای مناسب اشتغال
طراحی مهارتهای عمومی در قالب پودمان آموزشی
راهنمای صلاحیتهای اصلی و مهارتهای عمومی در استرالیا
صلاحیتهای رفتاری
مهارتهای عمومی برای کارگران با دانش
مهارتهایی برای یادگیری مداوم و اشتغال در آینده
فصل هفتم: بررسی نگرشهای مربی و کارآموز آموزش فنی و حرفه ای نسبت به مهارتهای عمومی «مطالعه موردی»
مقدمه
مسئله تحقیق
بررسی دیدگاه مربیان و کارآموزان درباره آموزشهای مهارتی
نگرش مربیان و کارآموزان نسبت به مهارتهای عمومی
نظریات مربیان درباره نگرش کارآموزان نسبت به توسعه مهارت
مهارتهای عمومی که خوب، بد یا ضعیف آموزش داده شدند، و مهارتهایی که برای صنعت مهم هستند
چگونه مهارتهای عمومی از طریق رشته ها، دوره های آموزش فنی و حرفه ای و دوره های کارآموزی و استاد ـ شاگردی آسان می شود؟
1- راهبرد یادگیری مربیان
2-دسترسی به مربیان باتجربه
3- بسته ها و پودمانهای آموزشی
4- ارزیابی و برآورد
توسعه تسهیل مهارتهای عمومی
راهبردهای تقویت مهارتهای عمومی
1-گسترش حرفه ای مربیان آموزشهای مهارتی
2-مشارکت با صنعت
3- ارتقای مهارتهای عمومی
4- به روز کردن دوره های آموزشی
منابع
واژه نامه
اعلام

منتجات مماثلة

أكثر