× User account Order history Account charging Increasing the account credit by charge card My Library Financial Transaction Shopping card Logout
58 / 4.4

ادبیات کودکان و نوجوانان و ترویج خواندن

مواد و خدمات کتابخانه ‌ای برای کودکان و نوجوانان

Publisher: سازمان سمت

Author:

Printed Page Count : 408

Congress Class : ‫Z1037‭‬ ‭/آ1‫‭ق4 1392

Dewey Decimal Classification : ‫‭028/5

National Bibliography Number : 2937856

ISBN : 9786000200374

Publish Year : 1393

Research Group Code : 29

Digital ISBN : 978-600-02-1362-6

کد کتاب : 0825

Book summary

کتاب حاضر اثری است برآمده از تجربه مؤلف در زمینه ادبیات کودکان و نوجوانان ایران و جهان که مباحث گوناگون این حوزه را با نظمی منطقی و زبانی مستند و با بهره گیری از شاهد مثالهای متنوع تشریح نموده. در ساختار یک کتاب درسی به دانشجویان و سایر علاقه مندان ارائه می کند. تمرینهای پیشنهادی در پایان هر فصل راهکاری است جهت کاربردی کردن مباحث نظری، همچنین وجود فهرست منابع فرامتنی دعوتی است از دانشجویان و سایر علاقه مندان برای پژوهش و مطالعه عمیق تر و گسترده تر در این زمینه. اهمیت انتشار این کتاب با توجه به گسترش درسهای ادبیات کودکان در برنامه های درسی منسجم و مناسب، که انتشار آخرین آن به نیمه اول دهه پنجاه خورشیدی باز می گردد، روشن می شود.

کتاب الکترونیکی

114,400 Toman

Volume : 4.3 M Byte

Notice: This file is usable only on SAMT bookreader application

تعداد صفحات نسخه دیجیتال : 414

Subjects

Content

مقدمه
بخش اول: کودک و نوجوان، کتاب و خواندن
فصل اول: ویژگیهای جسمی و روانی کودکان و نوجوانان
مقدمه
کودک مخاطب کیست؟
از تولد تا سه سالگی
از سه تا شش سالگی
از شش تا دوازده سالگی
نوجوانی، دوازده تا شانزده سالگی
خلاصه فصل
فعالیتهای پیشنهادی
کتابنامه
فصل دوم: کودک و خواندن، تعاریف و نظریه‏ها
مقدمه
تعاریف و نظریه‏ها
نیازها، علایق و انگیزه‏ها
موانع و مشکلات خواندن
پایگاههای ایجاد عادت به مطالعه و خواندن
الف) خانواده
ب) مدرسه
ج) کتابخانه‏های عمومی
د) سایر رسانه‏های همگانی
خلاصه فصل
فعالیتهای پیشنهادی
کتابنامه
فصل سوم: ادبیات کودکان و نوجوانان، تعاریف و نظریه‏ها، تنوع موضوعی
مقدمه
تعاریف و نظریه‏ها
تفاوت با ادبیات بزرگسالان
مطالب خواندنی و شبه ادبیات
تنوع موضوعی
خلاصه فصل
فعالیتهای پیشنهادی
کتابنامه
فصل چهارم: ضوابط کلی انتخاب کتاب برای کودکان و نوجوانان
مقدمه
کیفیت محتوا
کیفیت ساخت و پرداخت
کیفیت نگارش
کیفیت تصویر
کیفیت ارائه
ابزارهای انتخاب کتاب
خلاصه فصل
فعالیتهای پیشنهادی
کتابنامه
بخش دوم: ادبیات کودکان، روند رشد در جهان و ایران و انواع
فصل پنجم: روند رشد ادبیات کودکان در جهان
مقدمه
ادبیات در عصر شفاهی
ظهور صنعت چاپ
گسترش آزاداندیشی و فراگیر شدن خواندن
ادبیات کودکان در قرن نوزدهم
گسترش فناوری و روند رشد ادبیات کودکان در قرن بیستم
دورنمای آینده
خلاصه فصل
فعالیتهای پیشنهادی
کتابنامه
فصل ششم: روند رشد ادبیات کودکان در ایران
مقدمه
ایران قبل از اسلام
ظهور اسلام تا مشروطیت
از مشروطیت تا دهه شصت
دهه شصت
دهه هفتاد
دورنمای آینده
خلاصه فصل
فعالیتهای پیشنهادی
کتابنامه
فصل هفتم: انواع ادبیات کودکان، ادبیات شفاهی قلمرو جادوی کهن
مقدمه
تعاریف و انواع
کاربرد قصه‏های قومی برای کودکان و نوجوانان
جایگاه تصویر در قصه‏های قومی
ضوابط ارزیابی و انتخاب قصه‏های قومی برای کودکان
خلاصه فصل
فعالیتهای پیشنهادی
کتابنامه
فصل هشتم: انواع ادبیات کودکان: داستانهای شگفت‏انگیز و نو و ...
مقدمه
تعریف داستان و تفاوت آن با قصه
قصه‏های جن و پری جدید
فانتزی
داستانهای تخیلی‏ـ علمی
جایگاه داستانهای شگفت‏انگیز و نو در زندگی کودکان و نوجوانان
ضوابط ارزیابی داستانهای شگفت‏انگیز و نو
خلاصه فصل
فعالیتهای پیشنهادی
کتابنامه
فصل نهم: انواع ادبیات کودکان: داستانهای واقع‌گرا
مقدمه
واقع‌گرایی، رمان، داستان کوتاه
جایگاه داستان واقعی در زندگی کودکان و نوجوانان
انواع داستانهای واقعی
عناصر متشکله داستان خوب
ضوابط ارزیابی داستان
خلاصه فصل
فعالیتهای پیشنهادی
کتابنامه
فصل دهم: انواع ادبیات کودکان: شعر
مقدمه
تعاریف، ویژگیها، ساختار
شعر کودک، درون‌مایه و ساختار
انواع شعر کودک
ضوابط ارزیابی و انتخاب شعر برای کودکان ـ جایگاه تصویر
شعر برای نوجوانان
خلاصه فصل
فعالیتهای پیشنهادی
کتابنامه
فصل یازدهم: انواع ادبیات کودکان: آثار مستند (کتابهای علمی و دانش اجتماعی)
مقدمه
تعاریف، ویژگیها، ساختار و تصویرگری آثار مستند
کتابهای علمی، انواع و ضوابط ارزیابی
کتابهای دانش اجتماعی، انواع و ضوابط ارزیابی
در چگونگی ارزیابی کتابهای دانش اجتماعی
خلاصه فصل
فعالیتهای پیشنهادی
کتابنامه
فصل دوازدهم: انواع ادبیات کودکان: کتابهای مستند، کتابهای فلسفی، ...
مقدمه
علوم انسانی: مطالب فلسفی، دینی، اخلاقی و روان‌شناختی
زندگینامه و سفرنامه
بازی و سرگرمی و هنر
کتابهای مرجع
خلاصه فصل
فعالیتهای پیشنهادی
کتابنامه
بخش سوم: کتاب کودک، رسانه‏ها و راهکارها
فصل سیزدهم: کتاب تصویری، کتابهای مصور، وضعیت تصویر در کتابهای کودکان
مقدمه
تعریف کتاب تصویری و تفاوت آن با کتاب مصور
کودکان و کتابهای تصویری
انواع کتابهای تصویری
ضوابط ارزیابی کتابهای تصویری
خلاصه فصل
فعالیتهای پیشنهادی
کتابنامه
فصل چهاردهم: ادبیات کودکان و سایر رسانه‏های ارتباط جمعی
مقدمه
روزنامه
مجلات
ویژگی مجلات خوب
برنامه‏های رادیویی و تلویزیونی
نمایش و سینما و کودک و نوجوان
سایر رسانه‏های صوتی و تصویری
خلاصه فصل
فعالیتهای پیشنهادی
کتابنامه
فصل پانزدهم: فعالیتهایی جهت اشاعه کتاب و خواندن
مقدمه
قصه‏گویی و کتاب‌خوانی
کتاب‌سازی
معرفی شفاهی کتاب
مراحل انجام کار
نمایشگاه کتاب
مسابقات کتاب
باشگاه کتاب و حلقه‏های مطالعاتی
خلاصه فصل
فعالیتهای پیشنهادی
کتابنامه
پیوستها
پیوست یک: مؤسسه‏های ملی و بین‏المللی ادبیات کودکان و نوجوانان
الف) مؤسسه‏ها و سازمانهای ایرانی
ب) مؤسسه‏های بین‏المللی ادبیات کودکان و نوجوانان
کتابنامه
پیوست دو: نمایشگاهها و جوایز ملی و بین‏المللی کتاب کودک
الف) جوایز و نمایشگاههای ملی
ب) جوایز و نمایشگاههای بین‏المللی
کتابنامه
نمایه موضوعی

Similar products

More

Comments

98910****7266

کسی نمی‌دونه به صورت پی دی افه یا ن

1400-9-5 20:24:16

پاسخ