× User account Order history Account charging Increasing the account credit by charge card My Library Financial Transaction Shopping card Logout
7 / 4.6

مبانی و اصول برنامه ریزی درسی

Publisher: سازمان سمت

Author:

Printed Page Count : 232

Congress Class : LB۲۸۰۶/۱۵

Dewey Decimal Classification : ۳۷۵/۰۰۱

National Bibliography Number : 5808296

ISBN : 9786000207083

Publish Year : 1398

Digital ISBN : 978-600-02-1988-8

کد کتاب : 2262

Book summary

برنامه ریزی درسی به منزله یک حوزه تخصصی با تکیه بر مبانی فلسفی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، روان شناختی، علمی و دینی تدوین می شود. برنامه ریزان برای تحقق اهدافشان از رویکردهای مختلف از جمله رویکرد تلفیقی بهره می گیرند.

در فرایند برنامه ریزی درسی، کار با مطالعه و پژوهش (بررسی محیط که نوعی ارزشیابی تشخیصی است) آغاز و به ارزشیابی توأم با تحقیق ختم می شود. ارزشیابی بر جمع آوری و تحلیل اطلاعات محیط بیرونی و درونی به منظور تعیین کمیت و کیفیت برنامه درسی تأکید دارد و از الگوهای معینی پیروی می کند.

برای اجرای درست نظام ارزشیابی بهتر است خطاهای متداول شناسایی و برای کاهش آن ها اقدام شود. در این زمینه می توان اقدامات متفاوتی انجام داد؛ از جمله: ارزشیابی به صورت تیمی و مستمر، جمع آوری اطلاعات از منابع مختلف و مشخص کردن ملاک های ارزیابی.

PDF

10,500 Toman

Volume : 2.3 M Byte

Notice: This file is usable only on SAMT bookreader application

Add to cart

تعداد صفحات نسخه دیجیتال : 232

Printed Book

21,000 Toman

Add to cart

وزن : 345

Subjects

Content

پیشگفتار
فصل اول: مفهوم شناسی برنامه درسی
فصل دوم: تاریخچه برنامه ریزی درسی
فصل سوم: مبانی برنامه ریزی درسی
فصل چهارم: رویکردهای برنامه درسی
فصل پنجم: تلفیق: رویکرد جدید برنامه درسی
فصل ششم: فرایند برنامه ریزی درسی
فصل هفتم: ارزیابی برنامه درسی
فصل هشتم: سند برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران
منایع
واژه نامه

Similar products

More

Comments