× حساب کاربری تاریخچه سفارشات شارژ حساب افزایش اعتبار حساب با کارت شارژ کتابخانه من تراکنش های مالی کارت خرید خروج از حساب کاربری
25 / 4.6

روش تدریس زبان فارسی

در دوره دبستان

ناشر : سازمان سمت

نویسنده :

قیمت نسخه چاپی : 10,500 تومان

صفحات کتاب : 268

کنگره : ‏‫LB۱۵۷۷‭‬ ‭/ف۲‏‫‭ز۹ ۱۳۹۲

دیویی : ‏‫‭۳۷۲/۶۰۴۴

کتابشناسی ملی : ۲۸۸۱۵۴۷

شابک : 9786000202439

سال نشر : 1394

کد گروه پژوهشی : 31

شابک دیجیتال : 978-600-02-1515-6

کد کتاب : 0343

برچسب ها: علوم تربیتی

خلاصه اثر

این کتاب حاصل پژوهش های چندین ساله مؤلف در خصوص رویکردها ، روش ها و شیوه های گوناگون تدریس زبان فارسی است. دیدگاه حاکم بر کتاب منبعث از شاخه مطالعاتی میان رشته ای زبان شناسی تربیتی است که بر اساس آن هر گونه فعالیت در امر زبان آموزی و تدریس زبان اول و دوم نیاز به کاربرد یافته های علوم آموزشی، زبان شناسی، روان شناسی و جامعه شناسی دارد. مخاطبان اصلی کتاب معلمان زبان فارسی و همچنین دانشجویان رشته های علوم آموزشی و آموزش زبان فارسی هستند که با مطالعه این کتاب خواهند توانست دانش نظری و مهارتهای عملی خود را در زمینه تدریس زبان فارسی ارتقا دهند. شایان ذکر است کتاب حاضر هم اکنون منبع درسی اکثر دانشکده ها و مراکز تربیت معلم است و از بدو انتشار مورد استقبال گسترده علاقه مندان واقع شده است.

کتاب‌الکترونیکی

6,000 تومان

حجم : 1.8 مگا بایت

توجه: این کتاب فقط از طریق گوشی های هوشمند مجهز به سیستم عامل اندروید و در نرم افزار کتابخوان سمت قابل مطالعه است.

تعداد صفحات نسخه دیجیتال : 312

کتاب چاپی

21,000 تومان

صفحات کتاب : 276

سال نشر : 1394

نوع جلد : شومیز

قطع : وزیری

وزن : 378.12

کد یکتا : 160343

نوبت چاپ : 16

تیراژ : 13000

موضوعات

فهرست

آغاز سخن
بخش اول: بررسی ویژگیهای زبان و خط فارسی
فصل اول: ویژگیهای عمومی زبانهای انسانی
1ـ1 قوه نطق و زبان
2ـ1 استفاده از نشانه
3ـ1 قراردادی بودن نشانه های زبانی
4ـ1 جریان بر خط مستقیم (یک بعدی بودن زبان)
5ـ1 روابط همنشینی و جانشینی
6ـ1 طرح مندی زبان
7ـ1 عدم وابستگی به زمان و مکان
8ـ1 خلاقیت زبانی
9ـ1 نقشهای زبانی
10ـ1 گونه های زبانی
11ـ1 علوم زبانی
فصل دوم: عناصر و قواعد سازنده زبان فارسی معیار
1ـ2 ساخت آوایی زبان فارسی معیار
1ـ1ـ2 توصیف صامتهای زبان فارسی
2ـ1ـ2 توصیف مصوتهای زبان فارسی
3ـ1ـ2مصوتهای مرکب در زبان فارسی
4ـ1ـ2 صامت همزه در زبان فارسی
5ـ1ـ2 فرایند تولید ناقص (پدیده تشدید) در زبان فارسی
6ـ1ـ2 هجا و ساخت آن در زبان فارسی
7ـ1ـ2 فرایندهای آوایی و آموزش زبان فارسی (حذف، قلب، افزایش و تبدیل)
2ـ2 ساخت صرفی زبان فارسی معیار
1ـ2ـ2 انواع عناصر صرفی زبان فارسی
2ـ2ـ2 انواع کلمه های زبان فارسی از لحاظ نقش صرفی
3ـ2 ساخت نحوی (ساخت جمله) زبان فارسی معیار
4ـ2 ساخت متن زبان فارسی معیار
5ـ2 ساخت معنایی زبان فارسی معیار
فصل سوم: نظام نوشتاری زبان فارسی
1ـ3 کلیاتی درباره خط و انواع آن
2ـ3 سیر تاریخی تحول نظام نوشتاری فارسی
3ـ3 ویژگیهای نظام نوشتاری فارسی امروز
4ـ3 اشکالات موجود در نظام نوشتاری فارسی
5ـ3 قواعد رسم الخطی و اصول نشانه گذاری در نظام نوشتاری فارسی
1ـ5ـ3 قواعد رسم الخط زبان نوشتاری فارسی
2ـ5ـ3 اصول نشانه گذاری در زبان نوشتاری فارسی
6ـ3 انواع خطوط خوشنویسی فارسی
1ـ6ـ3 خط نسخ و خط ثلث
2ـ6ـ3 خط نستعلیق
3ـ6ـ3 آموزش درست نویسی و خوشنویسی در دوره دبستان
بخش دوم: آموزش مهارتهای زبانی در دوره دبستان
فصل چهارم: مهارتهای زبان شفاهی و نقش آنها در دوره دبستان
1ـ4 مهارتهای زبانی و نقش آنها در پیشبرد اهداف آموزشی
2ـ4 مهارتهای گفتاری (گوش دادن و صحبت کردن)
فصل پنجم: مهارت خواندن و رویکردها و روشهای آموزش آن در دوره دبستان
1ـ5 خواندن و یادگیری آن
2ـ5 مدلهای خواندن
3ـ5 آموزش خواندن: رویکردها، روشها و شیوه های آن
1ـ3ـ5 رویکرد تحلیلی
2ـ3ـ5 رویکرد کلی
3ـ3ـ5 رویکرد ترکیبی
4ـ3ـ5 رویکرد تجربه زبانی
5ـ3ـ5 رویکرد چندحسی
6ـ3ـ5 رویکرد زبان شناختی
7ـ3ـ5 رویکرد الفبای اصلاح شده
4ـ5 تدریس مهارت خواندن در کلاس اول دبستان
5ـ5 تدریس مهارت خواندن در کلاسهای دوم تا پنجم دبستان
1ـ5ـ5 آموزش روان خوانی متون ساده
2ـ5ـ5 شیوه تدریس متون ویژه روان خوانی
3ـ5ـ5 روشهای خواندن متن (مطالعه)
فصل ششم: مهارت نوشتن و روشها و شیوه های تدریس آن در دوره دبستان
1ـ6 مباحث کلی درباره نوشتن
2ـ6 آموزش رونویسی
3ـ6 آموزش املا
4ـ6 آموزش کلمه سازی
5ـ6 آموزش جمله سازی
6ـ6 انشا و روشهای آموزش آن
1ـ6ـ6 روشهای آموزش انشا
2ـ6ـ6 انواع نگارش ویژه دانش آموزان دوره دبستان
بخش سوم: آموزش زبان فارسی به دانش آموزان غیر فارسی زبان
فصل هفتم: اصول حاکم بر روشهای آموزش زبان فارسی به عنوان زبان دوم
1ـ7 مفهوم زبان، گویش و لهجه
2ـ7 گویشها و لهجه های موجود در ایران
3ـ7 دوزبانگی
4ـ7 عوامل مؤثر در یادگیری و آموزش زبان دوم
1ـ4ـ7 سن زبان آموز
2ـ4ـ7 ویژگیهای روان شناختی زبان آموز
3ـ4ـ7 عوامل اجتماعی ـ فرهنگی محیط زبان آموز
4ـ4ـ7 زبان مادری زبان آموز
5ـ7 شرایط مطلوب دوزبانه شدن
6ـ7 رویکرد و روشهای آموزش زبان دوم
1ـ6ـ7 الف) روشهای رویکرد نوشتاربنیاد
2ـ6ـ7 ب) روشهای رویکرد گفتاربنیاد
7ـ7 شیوه ها و فنون تدریس زبان دوم
بخش چهارم: آموزش مهارتهای زبان فارسی به دانش آموزان دوره دبستان که دچار اختلالات یادگیری زبانی هستند
فصل هشتم: اختلالات یادگیری مهارتهای زبان فارسی در دانش آموزان دبستانی
1ـ 8 اختلالات گفتاری دانش آموزان
2ـ 8 اختلالات شنیداری دانش آموزان
3ـ 8 اختلالات خواندن در دانش آموزان
1ـ3ـ 8 مشکلات کدخوانی
2ـ3ـ 8 مشکلات ادراک خواندن
4ـ 8 اختلالات نوشتاری دانش آموزان
1ـ4ـ 8 مشکلات نوشتن غیرفعال (دست نویسی یا رونویسی)
2ـ4ـ 8 مشکلات نوشتن نیمه فعال (املا)
3ـ4ـ 8 مشکلات نوشتن فعال (انشا)

بخش پنجم: اصول و مبانی آموزش ادبیات در دوره دبستان
فصل نهم: ماهیت ادبیات، انواع و کاربرد و تدریس آن در دوره دبستان
1ـ9 ماهیت ادبیات
1ـ1ـ9 جایگاه ادبیات در جامعه
2ـ9 انواع ادبیات و آثار ادبی زبان فارسی
1ـ2ـ9 ادبیات داستانی
2ـ2ـ9 شعر و انواع آن
3ـ9 روشهای کاربرد ادبیات در دوره دبستان
1ـ3ـ9 اهداف ارائه ادبیات به کودکان و نوجوانان
2ـ3ـ9 ماهیت ادبیات کودکان و نوجوانان
3ـ3ـ9 نقش ادبیات در رشد فکری و زبانی دانش آموزان دوره دبستان
4ـ3ـ9 انواع قصه ها و شیوه های قصه گویی در دبستان
5ـ3ـ9 تدریس شعر به دانش آموزان دوره دبستان
6ـ3ـ9 راهبردهای تدریس شعر به دانش آموزان دوره دبستان
7ـ3ـ9 ترغیب دانش آموزان به استفاده از کتابها و مجلات کودکان و نوجوانان
ضمیمه
کتاب شناسی

محصولات مشابه

بیشتر

نظرات

امیرمحمد حیدری

عالی

1398-10-19 00:14:14

98914****0274

فوق العاد ❤

1397-12-21 01:30:08