× User account Order history Account charging Increasing the account credit by charge card My Library Financial Transaction Shopping card Logout
7 / 4.4

برنامه درسی در دوره تحصیلی متوسطه

ویژه دانشجویان تحصیلات تکمیلی

Publisher : سازمان سمت

Author :

Printed Page Count : 248

Congress Class : LB2806/15

Dewey Decimal Classification : 375/001

National Bibliography Number : 5955952

ISBN : 9786000207458‬

Publish Year : 1398

Digital ISBN : 978-600-02-2067-9

کد کتاب : 2289

Book summary

تعلیم و تربیت به مثابه سفری است که در آن مراحل و منازل مختلف طی می شود تا مسافر این راه یعنی یادگیرنده به مقصد برسد. مقصد نهایی، تحقق هدف های کلی آموزش و پرورش است که در پرتو اهداف و آرمان های نظام جمهوری اسلامی ایران تدوین یافته و پیش روی همه طرّاحان برنامه درسی قرار گرفته است.

دوره تحصیلی آموزش و پرورش متوسطه یکی از منازل بین راه این سفر و از جهتی مهم ترین آنهاست، زیرا در این مرحله، دانش آموز در چهارراه زندگی قرار می گیرد: نخستین راه نیازها و تمایلات خود اوست که نمی توان نادیده گرفت؛ راه دوم انتظارات جامعه است که رابطه حق و تکلیف بین فرد و جامعه را تعیین می کند؛ راه سوم آینده شغلی و حرفه ای است که در همین دوره تحصیلی باید جهت دهی شود و راه چهارم دنیای علم و تخصص است که در رشته تحصیلی و دروس مختلف دانش آموز بروز و ظهور می یابد.

در دوره تحصیلی آموزش متوسطه باید توانایی های لازم برای عبور از چهارراه زندگی تقویت و شهروند مفید تربیت شود.

PDF

11,000 Toman

Volume : 3.3 M Byte

Notice: This file is usable only on SAMT bookreader application

Add to cart

تعداد صفحات نسخه دیجیتال : 256

Printed Book

22,000 Toman

Add to cart

وزن : 370

Subjects

Content

مقدمه
فصل اول: اهمیت و جایگاه آموزش متوسطه در نظام آموزشی
فصل دوم: آموزش متوسطه در ایران
فصل سوم: مسائل و مواضع متعارض در برنامه درسی متوسطه
فصل چهارم: رویکردهای متداول برنامه ریزی درسی دورۀ متوسطه
فصل پنجم: مبانی فلسفی برنامه درسی متوسطه
فصل ششم: مبانی اجتماعی برنامه درسی متوسطه
فصل هفتم: مبانی اقتصادی برنامه درسی متوسطه
فصل هشتم: مبانی روا نشناسی برنامه درسی متوسطه
فصل نهم: تعاریف برنامه درسی و نقد آنها
فصل دهم: هدف های برنامه درسی دورۀ متوسطه
فصل یازدهم: انتخاب و سازماندهی محتوا
فصل دوازدهم: روش تدریس
فصل سیزدهم: ویژگیهای معلم دورۀ متوسطه
فصل چهاردهم: ارزشیابی در برنامه درسی دورۀ متوسطه
فصل پانزدهم: محیط یادگیری
فصل شانزدهم: فضای آموزش
منابع

Similar products

More

Comments