× حساب کاربری تاریخچه سفارشات شارژ حساب افزایش اعتبار حساب با کارت شارژ کتابخانه من تراکنش های مالی کارت خرید خروج از حساب کاربری
1 / 5

تکنولوژی یادگیری

ناشر: سازمان سمت

نویسنده:

صفحات کتاب : 317

کنگره : ‫‭LB1028/3‭/‮الف‬7ت8 1393‬

دیویی : ‫‭371/33‬

کتابشناسی ملی : 3643304

شابک : 9786000200510

سال نشر : 1393

کد گروه پژوهشی : 31

شابک دیجیتال : 978-600-02-1220-9

کد کتاب : 1822

برچسب ها:

خلاصه اثر

با تغییر سریع اطلاعات و دگرگونی در نیازهای معیشتی و کار در زندگی و سرعت گیری در روند روزمره آن، بستر سازی محیطهای نوین در راستای ممکن سازی این انتظارات بیش از هر زمان دیگر مطرح می شود. بنابراین، یادگیری طولانی تر شده، به یادگیری مادام العمر بیش از هر زمانی نیاز است. این امر مرز میان یادگیری در دوران کودکی و بزرگسالی را نیز نامشخص و بی معنی ساخته است. به همین دلیل، این طور به نظر می رسدکه اطلاع جویی و تجربه های یادگیری در قالب درسهای از پیش برنامه ریزی شده مدارس و دیگر محیطهای آموزشی نمی گنجد و دیگر جوابگوی نیازها نیست. در اینجا، لزوم بازنگری نظامهای سنتی به سوی یاددهی مبتنی بر هدایت دانش و دادن مسئولیت و انتخاب محتوا، میزان، مواد و منابع یادگیری به فراگیر از طریق تکنولوژی موجود مطرح می گردد. در راستای این نیاز، سازمان سمت گوشه ای از این امکانات را در قالب کتاب چندرسانه ای (همراه با سی دی پیوست) تقدیم دانشجویان می دارد.

کتاب دیجیتال (TEXT)

90,200 76,670 تومان

حجم : 2.1 مگا بایت

توجه: این کتاب فقط از طریق گوشی های هوشمند مجهز به سیستم عامل اندروید و در نرم افزار کتابخوان سمت قابل مطالعه است.

تعداد صفحات نسخه دیجیتال : 296

موضوعات

فهرست

مقدمه
فصل اول: روند شکل گیری تکنولوژی یادگیری بر پایة تعاریف و مفاهیم اصلی
تعاریف و مفاهیم اصلی
تعریف آموزش
تعریف آموزش مجازی
تعریف فراگیری
تعریف یادگیری
یادگیری ساختن گرا
یادگیری خودگستر
چگونه می توان در یادگیری خودگستر خودگردانی کرد؟
یادگیری الکترونیکی
یادگیری همگام
تعریف اصطلاحات رایج در تکنولوژی پداگوژیک
رسانه چیست؟
تکنولوژی
سواد تکنولوژیک
نقش تکنولوژی در تحول یادگیری
تکنولوژی آموزشی
تکنولوژی آی (Technology-i)
تکنولوژی یادگیری
خلاصه فصل اول
فصل دوم: تغییرات و لزوم آن در کاربرد تکنولوژی
اهمیت تکنولوژی یادگیری
از تکنولوژی آموزشی تا تکنولوژی یادگیری
استفاده از تکنولوژی آموزشی با چه هدفی در جامعه قابل پیگیری شد؟
تکنولوژی آموزشی به منزلة مهندسی رفتار با آموزش
تفکر، یادگیری، تغییر، بقا و تحول
پست مدرنیسم چه تأثیری بر آموزش و پرورش داشته است؟
ساختن گرایی اساس و پایه های تکنولوژی یادگیری
راهکارهایی برای پی بردن به تغییرات گسترده
لزوم تحول تکنولوژی آموزشی به تکنولوژی یادگیری
ضرورت یادگیریهای نوین الکترونیکی
شرایط و محیط لازم یادگیری الکترونیکی
هدفها و تجربه های جدید آموزشی از نظر طراحی نظام جدید
فواید و تسهیلات یادگیری دیجیتالی
تفکر نظام آموزشی در برابر یادگیریهای نوین از راه دور
اعتبار و نوسازی تجربه های یادگیری مجازی
تجربه های نوین یادگیری در ارتباط با مشاغل
نیازهای اطلاعاتی
خلاصه فصل دوم
فصل سوم: جایگاه، ویژگیها، موارد استفاده و فواید تکنولوژی یادگیری
امکانات جدید یادگیری الکترونیکی
اینترنت چیست؟
تاریخچة اینترنت کدام است؟
«وب» سرویس چیست؟
تاریخچۀ «وب»
اصول یادگیری در تکنولوژی یادگیری اینترنت و «وب»
نقش مهم اینترنت در جامعه امروزی
رایانه و پست الکترونیکی و امکانات ارتباطی آن در آموزش و یادگیری
مراجع و منابع الکترونیکی در شبکة جهانی
کاربردهای فنّاوری اطلاعات در آموزش و یادگیری
چشم اندازهای فنّاوری اطلاعات در مراکز فراگیری
فواید فنّاوری جدید یادگیری و ابزارهای آن
چالش تغییر روشها
استقبال نوآموزان از فنّاوری الکترونیکی برای یادگیری لذت بخش
جمع بندی چشم اندازهای فنّاوری در فضاهای نوین یادگیری
کنفرانس تصویری به مثابه یک منبع هم زمانی یادگیری
هدفهای کنفرانس تصویری
گفتگوهای تصویری در اینترنت
خلاصه فصل سوم
فصل چهارم: حدود و محدودیتهای فنّاوری جدید در تحصیلات عمومی و عالی
جایگاه فنّاوری اطلاعات در آموزش و یادگیریهای نوین
کاربردهای فنّاوری اطلاعات در آموزش و یادگیریهای نوین
موقعیت فراگیر در یادگیری الکترونیکی
فرصتهایی که از طریق یادگیری از راه دور پیش می آید
مشخصات مطلوب در محیط یادگیری
مدیریت و ذخیره سازی دیجیتالی محتوای موضوع
محتوای یک بسته
امور پشتیبانی دانشجویان
سنجش و ارزیابی از راه دور
یادگیری همیشگی چیست؟
یادگیریهای متمرکز بر فراگیر
تهیه و تدارک دسترسی به امکانات یادگیری به جای برنامه ریزی درسی
امکانات تکنولوژی جدید برای یادگیری در سراسر زندگی
ایجاد فراگیری همیشگی برای همه عمر
روابط میان یادگیریهای انسان در طی زندگی
نقش محیط اطلاعاتی در جلب توجه و یادگیری
محدودیت چهارچوبهای موجود در آموزش رسمی
مقایسه یادگیری به روشهای سنتی و مدرن
یادگیری از راه دور به روش آموزش سنتی
عصر اطلاعات و ارتباطات: گسترش فرصتها
ارزشیابی از شرایط موجود اجتماعی
به کارگیری و درهم آمیزی فنّاوریهای یادگیری
مطالعه کتاب یا رایانه؟
خلاصه فصل چهارم
فصل پنجم: راههای دیگر تحصیل بی واسطه و یکپارچه سازی خدمات یادگیری
تفاوتهای فردی در «یادگیری»
یادگیری از طریق آموزش مجازی
مراجع و منابع الکترونیکی در شبکة جهانی
یادگیری از طریق رسانه ها و چندرسانه ایها
ویژگیهای آموزش و یادگیری از طریق چندرسانه ایها
یادگیری از طریق شبکه جهانی «وب»
ارزشیابی برنامه های یادگیری مجازی
ارزشیابی مواردی مربوط به مؤسسة ارائه دهندة دروس
الف) اطلاعات اولیه و پایه ای که هر مؤسسة مجازی باید برای دانشجویانش روشن کند
ب) اطلاعات و ملاحظات فنی و تکنیکی مهم و اساسی
ج) کارهای درسی یا برنامه ای که باید به طور روزانه انجام داد
د) هزینه های جاری برای درس یا برنامه مورد نظر
ﻫ) نحوة ارائه محتوا و درس مورد نظر
ارزشیابی مواردی که به ملاحظات مالی و زمانی تحصیل شما در مؤسسه مجازی مربوط می شود
الف) توان بهره گیری
ب) امتیاز علمی
ج) نیاز مالی
د) شایستگی تحصیلی
تکنولوژیِ مجازی و فرایند یادگیری الکترونیکی
ارتباط هماهنگ و ناهماهنگ
واسطه زدایی و تعریف خدمات در فضاهای جدید یادگیری
امنیت سیستمهای اطلاع رسانی و کاربرد آنها
ویروس اطلاعاتی چیست؟
انواع همکاری جهت یادگیری بهتر
1- همکاری تحصیلی از طریق گفتگوی تعاملی
2- همکاری تحصیلی از طریق تخته های الکترونیکی
3- همکاری از راه استفاده از پست الکترونیکی
4- همکاری از راه استفاده از بوردهای گفتگوی برخط
خلاصه فصل پنجم
فصل ششم: بازاندیشی سواد در یادگیری الکترونیکی برای عصر دیجیتال و جایگاه آن در تحصیلات عالی
پداگوژی و سواد در عصر حاضر
تحصیلات عالیه به روش سنتی در عصر اطلاعات و ارتباطات
نقش فنّاوری اطلاعات جدید در آموزش مجازی
پیشنهادهایی چند برای اجرای آموزش مجازی
سازوکار یادگیری مجازی و ویژگیهای کارکرد آن در روشهای مختلف
یادگیری از طریق آموزش مجازی
ابزارهای آموزش از راه دور و کاربردهای فنّاوری جدید آموزشی
نقش راهبردهای استاندارد در آموزش رسمی و دانشگاهی
به چالش درآمدن موجودیت آموزش رسمی و عالی
فرصتهای پیش آمده در آموزش از راه دور
روشهای یادگیری از راه دور
1- آموزش و یادگیری مبتنی بر «وب» یا سامانه های اطلاعاتی
2- آموزش و یادگیری مبتنی بر نظام چندرسانه ایها
3- آموزش و یادگیری مبتنی بر سازوکارهای ارتباطی پیشرفته
4- آموزش و یادگیری مبتنی بر محیطهای پیوسته
5- آموزش و یادگیری مبتنی بر آزمایشگاههای مجازی مشارکتی و عوامل دانشگاهی هوشمند
نقش معلم و فراگیر در نظام یادگیری از راه دور
امتحان و آزمون از راه دور
فواید آموزش از راه دور
مشکلات آموزش از راه دور
1- نیاز داوطلبان یادگیری به داشتن سواد رایانه ای
2- لزوم وجود استانداردهای خاص برای ارزیابی برنامه های ارائه شده
3- صدور و اعتبار دادن به گواهینامه های لازم
4- آموزش به زبانهای غیربومی
5- استفاده از ابزارها و تجهیزات خاص
مراجع و منابع الکترونیکی در شبکة جهانی
آموزش مجازی و نظام جاری در ایران
ویژگیهای آموزش و یادگیری از طریق چندرسانه ایها
ویژگیهای فرایند یاددهی­ یادگیری از اینترانت
ویژگیها و مزایای آموزش و یادگیری از طریق شبکه اینترنت
خلاصه فصل ششم
منابع
نمایه اشخاص
نمایه موضوعی

محصولات مشابه

بیشتر

نظرات