× حساب کاربری تاریخچه سفارشات شارژ حساب افزایش اعتبار حساب با کارت شارژ کتابخانه من تراکنش های مالی کارت خرید خروج از حساب کاربری
59 / 4.5

مهارتهای آموزشی و پرورشی(جلد اول)

روشها و فنون تدریس

ناشر : سازمان سمت

نویسنده :

مجموعه اثر : مهارتهای آموزشی و پرورشی

صفحات کتاب : 476

کنگره : ‫‭LB1775‫‭/ش7م9 1392

دیویی : ‫‭371/3028

کتابشناسی ملی : 2850234

شابک : 9789645306227

سال نشر : 1390

کد گروه پژوهشی : 31

شابک دیجیتال : 978-600-02-1297-1

کد کتاب : 0047

برچسب ها: علوم تربیتی

خلاصه اثر

در فرایند فعالیتهای آموزشی، معلمان و مدیران مدارس عناصر اصلی و کلیدی تحول نیروی انسانی محسوب می شوند. بنابراین باید از کارایی و اثربخشی لازم برخوردار باشند. معلمانی کارآمد و اثربخش اند که با نظریه ها، مبانی، اصول و روشهای تعلیم و تربیت آشنا باشند، و با بینشی هنرمندانه و اقتضایی محیطی را فراهم سازند که به جای انتقال اطلاعات و تحمیل اندیشه، احساس امنیت، شایستگی، خودکنترلی، و خودتحولی را در دانش آموزان تقویت کنند تا آنها بتوانند شخصاً معمار تعلیم و تربیت خود باشند. طراحان و مجریان برنامه های درسی نیز باید باور کنند که در عصر انفجار اطلاعات معلمان تنها منبع و انتقال دهنده دانش و معرفت علمی نیستند. عوامل زیادی در انتقال دانش و شکل گیری اندیشه نسل جوان مؤثرند. بنابراین آنها باید طراح، مدیر و جهت دهنده فعالیتهای آموزشی باشند. نقش آنها باید سازمان دهی، راهنمایی و تسهیل گری فعالیتهای آموزش باشد نه صرفاً انتقال اطلاعات و دانش علمی. براساس چنین باوری بود که سالها پیش تصمیم به نگارش و تألیف کتاب مهارتهای آموزشی و پرورشی گرفته شد. این کتاب در سال 1382 پس از یک دهه انتشار به دو جلد تحت عنوان: مهارتهای آموزشی و پرورشی (جلد اول)، مهارتهای آموزشی (جلد دوم) که از نظر محتوا وجوه مشترکی نیز داشتند چاپ و ارائه بازار گردید. استقبال خوب همکاران و دانشجویان سبب شد دوباره با نگاهی نو به سازمان دهی و ویرایش آن پرداخته شود. در بازنگری جدید مطالب مشترک و تکراری دو کتاب کاملاً حذف و جلد اول با عنوان مهارتهای آموزشی و پرورشی (روشها و فنون تدریس) چاپ شده است، و جلد دوم نیز با عنوان مهارتهای آموزشی و پرورشی (نظریه ها و الگوهای تدریس) پس از بازنگری تجدید چاپ خواهد شد. جلد اول شامل سه بخش و یازده فصل است که این فصول کاملاً بازنگری و بازنویسی شده و مطالبی در حوزه یادگیریهای الکترونیک به آن افزوده شده است.

کتاب‌الکترونیکی

9,000 تومان

حجم : 5.1 مگا بایت

توجه: این کتاب فقط از طریق گوشی های هوشمند مجهز به سیستم عامل اندروید و در نرم افزار کتابخوان سمت قابل مطالعه است.

افزودن به سبد خرید

تعداد صفحات نسخه دیجیتال : 488

کتاب چاپی

42,000 تومان

افزودن به سبد خرید

صفحات کتاب : 392

سال نشر : 1396

نوع جلد : شومیز

قطع : وزیری

وزن : 537.04

کد یکتا : 300047

نوبت چاپ : 30

تیراژ : 10000

موضوعات

فهرست

پیشگفتار
بخش اول: مبانی نظری تدریس- یادگیری
فصل اول: مبانی نظری یادگیری
فصل دوم: مبانی نظری تدریس
فصل سوم: ارتباط و نقش آن در فرایند آموزش
بخش دوم: مدیریت و طراحی فعالیتهای آموزشی
فصل چهارم: مدیریت کلاس درس
فصل پنجم: هدفهای آموزشی و منابع تعیین آنها
فصل ششم: طراحی آموزشی و مراحل تحلیل و تنظیم آن
فصل هفتم: روش تنظیم برنامه های درسی ترمی و روزانه
بخش سوم: اجرای فعالیتهای آموزشی (روشها و فنون تدریس)
فصل هشتم: روشهای تدریس مبتنی بر انتقال مستقیم
فصل نهم: روشهای تدریس مبتنی بر تعامل
فصل دهم: روشهای تدریس مسئله محور
فصل یازدهم: روشهای آموزش انفرادی
منابع
واژه نامه فارسی- انگلیسی

محصولات مشابه

بیشتر

نظرات

98903****4148

چرا من بعداز پرداخت کتاب رو نمیتونم دانلودکنم

98901****8041

فرهیخته گرامی سلام؛ لطفا ابتدا نرم افزار کتابخوان سمت را بر روی یک دستگاه اندرویدی و یا ios از طریق سایت samta.samt.ac.ir دانلود کنید. سپس از قسمت پروفایل، گزینه ورود به حساب کاربری، شماره موبایلی که حین خرید وارد نموده اید را وارد کنید، سپس از قسمت کتابخانه ابری، کتاب خود را دانلود کنید. با تشکر

1399/7/13

98918****7338

باسلام کتب جالبی به نظر میاد

مهران جعفری

مثبت