ناشر: سازمان سمت
مترجم: مجید اخگر
ویراستار: لیز ولز
شابک دیجیتال : 978-600-02-1389-3
کد کتاب : 1754
صفحات کتاب : 775
کنگره : TR146/ن6 1392
دیویی : 770
کتابشناسی ملی : 3519923
شابک : 9789645309693
سال نشر : 1392
کد گروه پژوهشی : 37
نظریه عکاسی گزیده جامعی است از متونی که در طول سده بیستم درباره عکاسی   تولید، کاربردها و تأثیرات آن   نوشته شده است. در این کتاب، که مقالاتی از عکاسانی چون ادوارد وستون و لاسلو موهوی   نادی تا متفکران تأثیرگذاری چون والتر بنیامین و رولات بارت و سوزان سانتاگ را دربرمی گیرد، تحولات اندیشه های مربوط به عکاسی و مسائل مختلفی از قبیل هویت، مصرف، نگاه خیره، و فناوری دیجیتال بررسی شده است.
هر بخش حول مضمونی خاص تنظیم شده است و با مقدمه گردآورنده کتاب آغاز می شود و ایده ها و مباحث مربوطه را در زمینه تاریخی و نظری تبیین می کند. بخشهای کتاب شامل این موارد هستند: تأملاتی درباره عکاسی؛ دیدن عکاسانه؛ رمزگان و بلاغت شناسی؛ عکاسی و امر پست مدرن؛ عکاسی دیجیتال؛ عکاسی مستند و مطبوعاتی؛ نگاه خیره عکاسانه؛ تصویر و هویت؛ نهادها و زمینه ها.
حجم : 6.3 مگا بایت
توجه: این کتاب فقط از طریق گوشی های هوشمند مجهز به سیستم عامل اندروید و در نرم افزار کتابخوان سمت قابل مطالعه است.
تعداد صفحات نسخه دیجیتال : 697
یادداشت مترجم
مقدمه جامع
بخش یک: تأملاتی درباره عکاسی
		مقدمه
	فصل اول: گزیده هایی از «اتاق روشن» (رولان بارت)
	فصل دوم: آنچه تنها یک بار رخ داده است (مارجوری پرلوف)
		باغ زمستانی بارت/آرشیو مردگان بولتانسکی
	فصل سوم: گزیده هایی از اثر هنری در عصر بازتولید مکانیکی (والتر بنیامین)
	فصل چهارم: بنیامین و اقتصاد سیاسیِ عکس (دبلیو.
	فصل پنجم: عکاسی در چارچوب علوم انسانی (سوزان سانتاگ)
	فصل ششم: مطابق با تصویر خودِ ما (رایت موریس)
	فصل هفتم: آتش و یخ (پیتر وولن)
بخش دو: دیدن عکاسانه
		مقدمه
	فصل هشتم: پنج یادداشت برای پدیدارشناسی  تصویر عکاسی (هیوبرت دَمیش)
	فصل نهم: چیزی که چشم نمی بیند (اوسیپ بریک)
	فصل دهم: یک ابزار تازه دیدن (لاسلو موهوی نادی)
	فصل یازدهم: مقدمه چشم عکاس (جان سارکوفسکی)
	فصل دوازدهم: عکاسانه دیدن (ادوارد وستون)هر مدیوم بیانی محدودیتهای خاص خود را بر هنرمند تحمیل می کند  محدودیتهای درونی ابزارها، مواد کار، یا فرایندهایی که او به کار می گیرد.
بخش سه: رمزگان و بلاغت شناسی
		مقدمه
	فصل سیزدهم: بلاغت شناسی تصویر (رولان بارت)
	فصل چهاردهم: یک عکس (امبرتو اکو)
	فصل پانزدهم: نگریستن به عکسها (ویکتور برگین)به شب رساندن یک روز بدون دیدن عکس تقریباً همان قدر غیر معمول است که ندیدن کلمات مکتوب.
	فصل شانزدهم: عکاسی و بت واره (کریستین متز)
بخش چهار: عکاسی و امر پست مدرن
		مقدمه
	فصل هفدهم: بردن بازی هنگامی که قواعد آن تغییر کرده اند (اَبیگِیل سالومونگودائو)
		عکاسی هنری و پست مدرنیسم
	فصل هجدهم: بحران امر واقعی (اندی گروندبرگ)
		عکاسی و پست مدرنیسم
	فصل نوزدهم: عکسهای لحظه ایِ تاریخ (استیو ادواردز)
		قطعاتی درباره مباحثه پست مدرن
بخش پنج: عکاسی دیجیتال
		مقدمه
	فصل بیستم: سایه شیء(1) (سارا کمبر)
		عکاسی و واقع گرایی
	فصل بیست ویکم: گزیده هایی از مقدمه ای بر تصویر عکاسی  در فرهنگ دیجیتال (مارتین لیستر)
	فصل بیست ودوم: فتوژنتیک (جفری بَچن)
	فصل بیست وسوم: پارادوکسهای عکاسی دیجیتال (لِف مانوویچ)
بخش شش: عکاسی مستند و مطبوعاتی
		مقدمه
	فصل بیست وچهارم: گواهی، حقیقت، نظم (جان تَگ)
		اسناد عکاسانه و رشد دولت
	فصل بیست وپنجم: اندیشه هایی درونی،  پیرامونی، پسینی (درباره عکاسی مستند) (مارتا رازلر)
	فصل بیست وششم: دسترسی و توافق در عکاسیِ عمومی (لیزا هندرسن)
	فصل بیست وهفتم: عکسهای عذاب (جان برگر)
	فصل بیست وهشتم: عکاسی مطبوعاتی و نشریات قطع کوچک(1) (کارین ای.
	فصل بیست ونهم: کوبا مرا چنین کرد (ادموندو دسنوس)
بخش هفت: نگاه خیره عکاسانه
		مقدمه
	فصل سی ام: بازخوانی ادوارد وستون (روبرتا مک گرَث)
		فمینیسم، عکاسی و روانکاوی
	فصل سی ویکم: برداشت دوگانه (لوسی آر.
		خاطرات رابطه با یک تصویر
	فصل سی ودوم: عکس به مثابه محل تقاطع نگاههای خیره (کاترین لوتس و جِین کالینز)
		موردِ نشنال جئوگرافیک
بخش هشت: تصویر و هویت
		مقدمه
	فصل سی وسوم: سرگیجه جابه جایی (دیوید اِی.
	فصل سی وچهارم: ستایش از آنِ ما (بل هوکس)
		عکاسی و زندگی سیاه پوستان
	فصل سی وپنجم: به خاطر آوردن (آنت کوهن)
		کودکی که هیچ گاه نبودم
	فصل سی وششم: عکس درمانی (رُزی مارتین و جو اسپنس)
		واقع گرایی روانی به مثابه هنری شفابخش؟
	فصل سی وهفتم: خودانگاره (آنجلا کِلی)
		امر شخصی سیاسی است
بخش نه: زمینه ها: گالری، موزه، آموزش، آرشیو
		مقدمه
	فصل سی وهشتم: موضوعِ قدیمیِ موزه، موضوعِ جدید کتابخانه (داگلاس کریمپ)
	فصل سی ونهم: کلمات و تصاویر (لیز وِلز)
		درباره ریویونویسی بر عکاسی
	فصل چهلم: هنر، آموزش، عکاسی (دیوید بِیت)
	فصل چهل ویکم: قرائت یک آرشیو (آلن سِکولا)
		عکاسی میان کار و سرمایه
مؤخره مترجم: تاریخ هنر جدید: درآمدی بر رویکردها و مفاهیم
واژه نامه فارسی انگلیسی
واژه نامه انگلیسی فارسی
نمایه