× User account Order history Account charging Increasing the account credit by charge card My Library Financial Transaction Shopping card Logout
2 / 5

تاریخ اندیشه های تربیتی (جلد اول)

Publisher: سازمان سمت

Author:

Translator: علی‌اصغر فیاض‌

Book collection : تاریخ اندیشه های تربیتی

Dewey Decimal Classification : 370/1

National Bibliography Number : ‭م‌74-3674

ISBN : 9789651124662

Publish Year : 1374

Research Group Code : 31

Digital ISBN : 978-600-02-1628-3

کد کتاب : 0123

Printed Page Count : 340

Congress Class : LA11‭/م‌2ت‌2 1374

Labels:

Book summary

عصر ما دوران سرخوردگی است. خوش بینی ای که از ویژگی های بخشی از سده نوزدهم بود، در اثر جنگ ها، بحران ها و بروز خودکامگی ها تضعیف شده است. بعضی از امریکاییان بدین امید در جنگ جهانی اول شرکت کردند که دموکراسی را از خطر نجات دهند، در صورتی که خطری که امروز دموکراسی را در اروپا تهدید می کند از سال 1914 بیشتر است. شرکت در جنگ جهانی دوم برای این بود که در سراسر جهان آزادی های اساسی برای بشر تأمین شود، در حالی که هنوز هم در بسیاری از کشورهای آسیا و اروپا، ملت ها از آزادی محروم اند.

همه می دانیم که پیشرفت های علمی ما واقعاً حیرت آور است. پیشرفت هایی که در زمینه علوم مادی و طبیعی از سال 1900 به بعد نصیب بشر گشته از 5000 سال گذشته بیشتر ب وده است؛ ولی این ترقیات با پیشرفت اخلاقی همراه نبوده و رعایت نیازمندی های دیگران در ما رشد نکرده است. صنعت در عصر حاضر غولی شده است و ما به صورت بردگان ماشین در آمده ایم. رفاه ما از همیشه بیشتر است، ولی وقتی به آینده می نگریم احساس ناراحتی عمیقی می کنیم. برای تفریح و سرگرمی وسایل بهتر و راه های بیشتری داریم و در عین حال بسیاری از ما احساس می کنیم که زندگی ما کاملاً میان تهی است.

شاید بهترین نمونه بی تکلیفی انسان عصر حاضر به وسیله آلبرکامو در کتاب بیگانه نشان داده شده است. قهرمان اصلی کتاب جوانی است فاقد عواطف اساسی. او هیچ کس را دوست ندارد. وقتی که مادرش می میرد نه تنها اشکی نمی ریزد، بلکه فقدان او را احساس هم نمی کند.

به دختری علاقه مند است، زیرا برای ارضای نیازمندی های جسمانی خود به او احتیاج دارد. به نظر او آن دختر شی ء است، نه کسی که باید به او دل بست. بعد وی در اثر یک هیجان آنی عربی را می کشد و به عنوان قاتل به مرگ محکوم می شود. در آخرین لحظات حیات، وقتی احساس می کند که دیگر فرصتی ندارد، به ارزش وجود انسانی پی می برد، ولی دیگر خیلی دیر شده است.

TextBook

93,500 Toman

Volume : 1.4 M Byte

Notice: This file is usable only on SAMT bookreader application

تعداد صفحات نسخه دیجیتال : 209

Subjects

Content

پیشگفتار
بخش اول: مقدمه
فصل اول: نظری به تربیت
فصل دوم: هدف های تربیتی
فصل سوم: تربیت به منظور پیشرفت
فصل چهارم: تربیت و خلاّقیت
فصل پنجم: حرفه معلمی
بخش دوم: تربیت در زمان باستان و قرون میانه
فصل ششم: اصول تربیت و مذهب هندی
فصل هفتم: آرمانهای چینی
فصل هشتم: اصول آرمان ها در خاور نزدیک
فصل نهم: اندیشه های تربیتی یونان
فصل دهم: عصر کوینتی لین
فصل یازدهم: آرمان های مسیح
فصل دوازدهم: اصول تربیتی درست دینی
فصل سیزدهم: تربیت و اندیشه های قرون میانه
بخش سوم: اصول تربیت جدید
فصل چهاردهم: آرمان های تربیت در رنسانس
فصل پانزدهم: تربیت و نهضت مذهبی
فصل شانزدهم: اهمیت دانش جدید
فصل هفدهم: کومنیوس
فصل هجدهم: عصر لاک
فصل نوزدهم: روسو و تربیت طبیعی

Similar products

More

Comments